היום, יותר מאי פעם, זוגות צעירים לוטשים עיניהם לניכר. הם עושים כל מה שביכולתם, כדי לזכות באפשרות הנכספת: רילוקיישן. אנשים רבים זוכים להגשים את החלום הנכסף בזכות ההיי טק, שמאפשר להם לעבוד בכל רחבי הגלובוס.
הסיבות לרילוקיישן הינן ברורות למדי, בהתחשב במצבה העגום של מדינתנו היום. מאחר והכל ממשיך להתייקר סביבנו, כמו הדלק, מוצרי החלב ועוד, אין זה מפתיע שרבים רוצים לעבור למקום, שמציע עלות מחיה שפויה יותר ואפשרות להתפרנס בכבוד. אמריקה מהווה יעד מבוקש, במיוחד במקומות נחשקים כמו קליפורניה ומיאמי, שמציעים ים תכלת אינסופי ושמיים בהירים וצלולים.
אך בדרכו של הזוג הישראלי הצעיר וילדיו הקטנים יש מכשולים לא מעטים בדרך לאמריקה. אחד הנושאים המרכזיים המעסיקים זוג שכזה הוא נושא של שילוח בינלאומי. מה עושים עם כל החפצים שנרכשו במהלך השנים? האם להעבירם למחוז חפצם החדש באמצעות שילוח בינלאומי או להשאירם בישראל?
לעיתים, רכישה של רהיטים חדשים ורבים כל כך כמו סלון, מזנון, מיטות, מזרונים, ריהוט לחדר הילדים ועוד - עלולה להסתכם בהוצאות מרובות. גם באמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי נדלות, מחיר העץ אינו זול. כך שאופציה של שילוח בינלאומי היא עדיפה - על אף כל הבירוקרטיה שהיא מצריכה.
לאחר שהוחלט סופית על שילוח, הזוג יבחר ויברור את החפצים העיקריים והחשובים ואת כל השאר ימסור לבני משפחה או לחברים, שלעולם לא יגידו "לא" למתנה בחינם.
באשר לרהיטים החשובים - שילוח של רהיטים לא יתבצע בדקה ה-90. הסבלים לא יגיעו באותו יום המעבר של הזוג, אלא כמה ימים לפני כן, מה שישאיר את הזוג הצעיר עם דירה ריקה ומדכאת להחריד וערומה מרהיטים. במקרים כאלו, צריך למצוא קרוב משפחה שאפשר להשתכן אצלו עד יום המעבר. אין ספק שמדובר בתהליך לא קל, שאינו נוח במיוחד לאיש, במיוחד כאשר מעורבים בו ילדים. למרות זאת, רצוי לטפל בעניין השילוח ולסיים עימו, כך שיהיה אפשר להתפנות לאינספור משימות בירוקרטיות אחרות הנדרשות לפני המעבר.
שילוח של רהיטים צריך להיות מתוכנן בקפידה מבחינת לוח הזמנים. במידה והזוג הצעיר צריך להשתכן במלון ולחפש במקביל דירה או בית להשכיר, חברת שילוח צריכה לאחסן את החפצים בתוך מכולה.
כאשר חברת שילוח תעביר את החפצים לביתם החדש, הזוג ירגיש לראשונה בבית. הם לא יצטרכו לכתת רגליים לחנויות ריהוט ולהוציא עשרות אלפי שקלים על רהיטים חדשים. הם יהיו חופשיים לבנות את חייהם החדשים בארץ חדשה.